Talent Base kundnöjdhet 2018

100 %

av våra kunder upplever att våra tjänster har motsvarat eller överträffat deras förväntningar

72

NPS-rekommendationsindex (-100 – +100)

96,2 %

av våra kunder vill fortsätta att arbeta med oss

Bakom kundnöjdheten ligger ett kvalificerat yrkeskunnande

Vi vill erbjuda den bästa kundupplevelsen i branschen och kartlägger regelbundet våra kunders nöjdhet. Enligt vår undersökning uppskattar våra kunder särskilt vår lösningsorientering, vår förmåga att lyssna och förstå deras behov samt vår kompetens att erbjuda tjänster som löser deras problem. Den vanligaste återkopplingen vi får är att våra kunder är imponerade av vårt gedigna yrkeskunnande.

Därför rekommenderar vi Talent Base

Specialkompetens måste få kosta – det betalar sig eftersom man behöver göra färre korrigeringar efteråt.

– Lauri Lampi, MTV

Våra kunder rekommenderar oss!

Oftast vänder sig våra kunder till oss efter att dom har blivit rekommenderade av tidigare kunder/partners. Antalet kunder som rekommenderar oss har ökat för varje år, vilket också bekräftas av vårt Net Promoter Score (NPS) som i år stigit till toppvärdet 72.

Våra kunder rekommenderar oss för bland annat agila förändringsresor, konceptualisering av digital affärsverksamhet, informationshantering, innehållshantering … Med andra ord för alla de områden där vi erbjuder tjänster.

Så här betygsätter våra kunder oss

4,5/5

Det är lätt att ha att göra med Talent Base

4,6/5

Konsulterna på Talent Base ger oss mervärde

4,5/5

Talent Base erbjuder visonära tjänster med djup sakkunskap

Våra kunders erfarenheter

Nyckelpersonerna är lätta att få tag på och de är mycket kundorienterade. Vi får svar snabbt på våra frågor och förslag på hur vi ska lösa olika utmaningar.

Därför rekommenderar vi Talent Base

God sakkunskap utan onödiga säljpresentationer.

Våra kunders erfarenheter

Experter måste engagera sig för att förstå mina behov och samtidigt säkra leverans och att kommunicera resultatet på ett begripligt sätt. Det lyckades man med.

Därför valde vi Talent Base

Kunniga människor, god tidigare erfarenhet.

-Tomas Perovuo, MTV

Våra kunders erfarenheter

Talent Base hade satt sig in noga i vår offertförfrågan, och tjänsterna motsvarade vårt behov. Stämningen på det första fysiska mötet med nyckelpersonerna var avslappnad och positiv.

Så här undersöker vi kundnöjdhet

Vår årliga undersökning om kundnöjdhet görs av pr-byrån Kram. 2018 genomfördes undersökningen med en kombination av ett kvantitativt frågeformulär och en kvalitativ intervju. Både frågeformulär och intervjuer genomfördes i februari–mars 2018.

I undersökningen deltog 27 företag från åtta olika branscher i Finland och Sverige.

Har du arbetat med oss? Dela dina erfarenheter om det!